A digitális gazdaság digitális eszközöket, folyamatokat és ehhez passzoló haladó, érett gondolkodást követel. Amelyik vállalkozás a teljes értéklánc mentén képes a digitális átalakulásra, az a költségek csökkentése mellett az általános versenyképességet is növeli, ami kiemelten igaz a marketing folyamatokra.
Mi a helyzet ez ügyben a hazai gyakorlattal és valósággal? Hogyan tud a marketing szinkronba kerülni és hatékonyan együttműködni az agilis szakterületekkel? Milyen szemléletváltást és stratégiai gondolkodásmódot igényel a transzformáció? Melyek azok a tipikus gátló tényezők, amelyek miatt egy szervezet nem tudja szervesen beépíteni a szükséges automatizációs eszközöket, módszereket?
A Pattern és IVSZ – Szövetség a digitális gazdaságért közös kutatása valós példákon, véleményeken és tapasztalatokon keresztül tárja fel, hogy 2020-ban milyen marketing technológiai megoldásokat alkalmaznak (vagy éppen nem alkalmaznak) a hazai cégek.
Az eredmények és következtetések hazai pénzügyi, telekommunikációs, FMCG, valamint egyéb szolgáltatásokat biztosító multinacionális vállalatok szakembereinek válaszai alapján születtek, így átfogó képet adnak a hazai marketing automatizációs helyzetről.
A tanulmány főbb tartalmi elemei:
- 20 mélyinterjú tanulságai és meglátásai olyan nagyvállalatok marketing vezetőitől, mint a Coca-Cola, az NN Biztosító, a CIB Bank, a Cinema City Magyarország és a MasterCard
- 5 lehetséges akadály, amely egy szervezeten átívelő marketing automatizációs projekt létrehozásakor merülhet fel
- 4 marketing automatizációs szoftver szolgáltató álláspontja: SAP, Exponea, Oracle, RedPoint
- A témához szervesen kapcsolódó témák: jog és complicance, célzási lehetőségek, rendszerképességek
- A legfontosabb tanulságok összefoglalása minden fejezet végén