A marketing automatizáció lehetővé teszi, hogy több személyre szabott kampány fusson párhuzamosan az összes releváns olyan ponton, ahol a vállalat az ügyfelet megszólíthatja, ideértve a tradicionális és digitális csatornákat is.
A marketing automatizáció képességével a vállalat az ügyfélinterakciók számos típusát és aspektusát képes lefedni. Az operáció méretététől és iparágtól függetlenül a következő problémák talán ismerősen hangzanak:
Az adatok helyessége elengedhetetlen a pontos célzáshoz. A problémák sokszor abból adódnak, hogy a szükséges információ nem létezik, vagy különböző adatforrások tárolják az egyes építőelemeket, különböző felelős által karbantartva. Ha szeretnénk, hogy az adat értünk dolgozzon, az első az elérés biztosítása.
A kampánymenedzsment folyamatban felmerülő részfeladatok sokkal hatékonyabban végezhetők el a megfelelő eszköz használatával. Adattárolás, elemzés, szegmensek készítése, kampányok összehangolása és megannyi más feladat. A megfelelő eszköz hiánya vagy az elavult és nem összehangolt rendszerekben való munkavégzés komplexebbé teszi a teljes folyamatot és visszaveti a hatékonyságot
A kampánymenedzsment folyamatok sokszor sérülnek, amikor folyamaton belül a felelősségi körök és képességek változnak. Például, ha a lead generálás sokkal hatékonyabb, mint az ezt kiszolgáló háttérfolyamatok, az könnyen folyamaton belüli ügyfél lemorzsolódáshoz vezet.
Az automatizált kommunikáció gyorsítja ugyan az elérést, de pontos szegmentáció hiányában nem teszi hatékonyabbá a kommunikációt. Pontosan lefektetett ügyfélutak és az ezekre épülő aktivitások nélkül a célzás pontossága esetleges.
A kampánymenedzsment folyamatok hatékonysága ideális esetben mérőszámokhoz kötött világos sikerkritériumokkal. Ez lehet például megvalósult értékesítési szám a kampánynak köszönhetően, de mérhetünk mikrokonverziót is, mint például egy kérdőív kitöltése. Akárhogy is, amit nem mérünk, arra a továbbiakban nem tudunk tervezni.
Marketing automatizációs folyamatok menedzsmentje könnyen kiléphet az adott osztály hatásköréből. A folyamat akkor hatékony, ha a tervezés és a végrehajtás felelőse egy szervezeti egységhez tartozik. Enélkül – vagy legalább csatorna független szervezeti egység által meghatározott célszámok nélkül – az omnichannel működés bevezetése lassú és nehézkes folyamat lehet.
Az IT folyamatok elsősorban a belső rendszerek és támogatására és fejlesztésére optimalizáltak, a gyors, akár napi szintű üzleti igényekre való reakciók, apróbb iteratív változtatások sokszor kihívást okoznak a rendszernek. A kampányokkal kapcsolatban minél több változtatást tud a kampánycsapat vezérelni, annál hatékonyabb tud lenni a működés.
A marketing automatizációs rendszerek számos előnye közül a legfontosabb, hogy mérhető üzleti értéket generáljon belátható időn belül. Az élvonalbeli megoldások a következő 3 célterületre fókuszálnak:
A bevételnövekedés mozgatórugója lehet például a pontosabb célzás miatt megnövekedett konverzió, vagy a kampányok számának növelése. A rendszer segítségével a valós idejű lead generálás, a csatornák közötti konverzió menedzsment és a valós idejű transzparens kereskedelmi riportok (makro és mikrocélok) lekérése egy felületen keresztül megvalósíthatóak.
Az ügyfelek lemorzsolódásának számos oka lehet, de a kapcsolat hiánya a márkával az egyik legfontosabb indikátor. Mesteréseges intelligenciával megtámogatott lemorzsolódás előrejelző képességnek köszönhetően a marketing automatizációs rendszerrel a vállalat képes a megfelelő időben a megfelelő megtartó üzenetet kommunikálni ügyfelei felé.
A rendszeren belüli ügyfélszegmentációs képességeknek köszönhetően létrehozhatók szegmensek viselkedés, tranzakciós, vagy éppen földrajzi adatok alapján, melyekre építve a csatornákon (ideértve az ügyfélszolgálati csatornákat is) párhuzamosan indítható személyre szabott kommunikáció.
A sikeres automatizáció sokkal több mint a megfelelő eszköz kiválasztása. Kapcsolódó szolgáltatásainkat minden esetben személyre szabjuk, segítünk megtalálni a szükséges technikai és folyamatbeli változtatásokat a maximális tervezett hatás elérése érdekében.
Válaszd ki, melyik szolgáltatásról szeretnél többet megtudni és keresni fogunk.
Vagy keress minket itt...
Válaszd ki, melyik szolgáltatásról szeretnél többet megtudni és keresni fogunk.