Digitális felkészültségi szinttől függetlenül segítünk megtenni a következő lépéseket
Tanácsadóként feltárjuk az elsőre nem feltétlenül nyilvánvaló ügyfél viselkedési mintákat és ezek alapján technikai képességekre, ügyfél- és üzleti igényekre szabott megoldásokat szállítunk
Új perspektívát adunk az ügyfélutak értelmezésében és újragondolásában, segítünk ügyfeleinknek megtalálni a digitális csatorna ideális szerepét a csatorna mixben
5+1 lépéses keretrendszerünket úgy alkottuk meg, hogy lefedjük a digitális transzformáció teljes spektrumát, ugyanakkor rugalmasan tudjunk alkalmazkodni a vállalat és az ügyfelek igényeihez. Az egyes lépések egymásra épülnek, de a modulok önmagukban is értelmezhetők az adott megoldandó problémától, vagy a vállalat digitális érettségétől függően.
Gyakori velejárója a digitális transzformációnak, hogy a hagyományos értékesítési és ügyfélszolgálati csatornák szerepe is átalakul. Ennek kapcsán a digitális csatorna (újra)értelmezése és a stratégiai tervek megvalósítása mellett támogatást nyújtunk a retail transzformáció területén is, az üzlethálózati irányítási-működési struktúra felülvizsgálatától egészen az új store formátumok kidolgozásáig.
Meghatározzuk a csatorna-célokat, víziót és szerepeket, majd az ezek elérését támogató projektjavaslatokat. A vállalat érintett szakértőivel felépítjük az egyes csatornák mérőszámait, a kiemelt ügyfélutakra mátrixban definiáljuk szerepüket. Ha szükséges, szervezeti átalakításra és csatorna működésre is teszünk javaslatot. Ezt követően a vállalat csatornáinak teljesítményét egy 1-3 éves disztribúcós stratégiában modellezük. A csatornák működésének mérésére és egymás közötti összehasonlítására csatorna-hatékonysági modellt állítunk fel.
A digitalizáció teljes céget átformáló potenciáljának alábecslésének következtében a szervezetek többsége rendszerint a fizikai csatornáktól proaktívan terelné a forgalmat az online csatornák irányába. Ennek differenciáltabb megközelítésének érdekében a digitális transzformáció teljes spektrumát lefedve a disztribúciós stratégiában megfogalmazott retail szerepek elérését támogató projektjavaslatokat (“big ticket items”) segítünk kidolgozni a vállalat érintett szakértőivel. Kitérünk a fejlesztésekre, a folyamatokra, valamint az azokat támogató szervezeti, jogi és egyéb releváns témakörökre is.
A meghatározott csatrornaszerepek alapján a digitális csatorna számára operatív lépésekre fordított célképet hozunk létre. Az üzleti célok alapján segítünk a platformok működését támogató folyamatok és rendszerek optimalizálásában, esetlegesen új platformok létrehozására teszünk javaslatot. Kitérünk a fejlesztésekre, a folyamatokra, valamint az azokat támogató szervezeti, jogi témakörökre is.
Az optimális digitális megoldásnak mind ügyfél, mind pedig üzleti szempontból szükséges értéket szállítania. Hiszünk abban, hogy adott probléma és ennek nyomán a megoldás modellezése felgyorsítja a célhoz vezető folyamatot. A Google Design Sprint metodológiájának különböző továbbfejlesztett változataival dolgozunk és juttatunk el csapatokat az ötlet felvázolásától a felhasználó/ügyfél által tesztelt prototípusig 4-5 nap alatt.
Ha tiszták a célok, a prototípus-workshop sikeres volt és egyértelmű, hogy új technológiára van szükség, mi végigvisszük a folyamatot a piac felmérésén át a szerződéskötésig és segítünk megtalálni azt a beszállítót aki garantáltan teljesíti a célokat. Korábban megrendelői szerepkörben számos alkalommal választottunk már nemzetközi beszállítót, illetve független tanácsadóként is túl vagyunk már több tenderen, mindegyik sikeresen zárult.
Azért hoztuk létre ezt a szolgáltatást, mert rengetegszer láttuk, hogy a vállalaton belül sokszor a napi teendők mellett nem jut megfelelő mennyiségű erőforrás az adott megoldás operatív szintű implementációjának menedzselésére. Digitális projektek általában hatással vannak az üzleti oldali folyamatokra, a technikai háttérre, valamint jelentős a kulturális vetületük is. Az ezek együttes menedzseléséhez szükséges nézőpont és képesség nem minden szervezetben található meg, különösen igaz ez a most digitalizálódó, jelenleg inkább offline megoldásokra építkező vállalatokra. Figyeljük és irányítjuk a folyamatokat az első lépéstől a visszamérésig, folyamatosan informálva a megfelelő érintetteket.
Ahogy átalakulnak a feladatok és a munkavállalói elvárások, fokozatosan megnő a kis, motivált és önálló döntésekre képes csapatok súlya a nagyobb szervezetekben is. A szoftverfejlesztésből más területekre is kiterjeszthető agilis metodológiák térnyerése üzleti területen is egyre több helyen vezetett kanban vagy scrum munkamódszerek használatához, illetve a kifejezetten nagyvállalati komplex átalakulást támogatni hivatott SAFe módszertan alkalmazásához.
Mi a Pattern-nél rendkívül fontosnak tartjuk a szervezet és a folyamatok a bevezetett technológiákhoz történő hangolását. Sok éves üzletfejlesztési és vezetési tapasztalatunk mellett, mára tudunk Certified Scrum Master illetve Agile Coach támogatást is biztosítani. Rendelkezünk regionális pénzintézeti, globális fintech unikornis (TransferWise) és saját tech startup (Bonsai Experience) tapasztalatokkal is. A marketing automatizáció egyik kulcsa az üzenetek személyre szabása. Hisszük, hogy ez a vállalati struktúrában sincs másképp, minden vállalatnak “személyre szabott átalakulásra” van szüksége, a papírforma csak a keretet adja meg. Igyekszünk dogmától mentesen, a legnagyobb sikerrátával kecsegtető elemeket kiemelni a standard agilis módszertanokból és nagyvállalati projekt tapasztalatainkból. Ügyfeleinknél azt látjuk, hogy az adottságoknak megfelelő szervezeti és működési modell megtalálása sokkal hatékonyabb, mint egy adott standard módszertan a szervezetre való ráerőltetése.
Elsősorban marketing és kampánymenedzsment folyamatok és szervezeti egységek agilizálására specializálódtunk, hiszen ez segít kihozni a maximumot egy esetleges kontextuális kampánymenedzsment rendszer bevezetésből, de az alapelvek bármely üzleti területre adaptálhatók, sőt automatizációs rendszer bevezetése nélkül is jelentősen javítanak a hatékonyságon és a kollégák elégedettségén.
Válaszd ki, melyik szolgáltatásról szeretnél többet megtudni és keresni fogunk.
Vagy keress minket itt...
Válaszd ki, melyik szolgáltatásról szeretnél többet megtudni és keresni fogunk.