Menu

A legjobb bővítmények és appok a hatékony otthoni munkához

2020. április 3. 6 perc olvasási idő
Beatrix Hideg
Beatrix Hideg

Amikor sikerül minden feladatot elvégezned és nyugodtan hátradőlhetsz a nap végén, azt a legtöbbször nem a véletlennek köszönheted: elhatározás, sikeres tervezés és fegyelem egyaránt szükségesek a hatékony munkavégzéshez. Ma már számtalan ingyenes és fizetős app áll rendelkezésre amik segítenek abban, hogy a munkanapodból a legtöbbet hozd ki – akár otthonról dolgozol, akár az irodából. Az alábbiakban 6 böngésző kiegészítőt és 3 appot gyűjtöttünk össze, amiket mi is nap mint nap használunk, legyen szó tervezésről, időmenedzsmentről, vagy az egészségünk megőrzéséről otthoni munka során.

BÖNGÉSZŐ KIEGÉSZÍTŐK AZ EREDMÉNYES OTTHONI MUNKAVÉGZÉSHEZ

Momentum

A Momentum egy ingyenes böngésző-kiegészítő Google Chrome, Firefox és Microsoft Edge-hez, amely teljesen új öntösbe öltözteti az új tabod. Változó inspiráló tájképek, napi célok, to-do lista és linkgyűjtemény egyaránt segítenek a fókuszálásban. Ajánlom azoknak, akiknek kevés a teendőjük és szeretnének egy egyszerű megoldást a papír és ceruza helyett, anélkül hogy elnavigálnának a böngészőből. Ahhoz, hogy a teendők elmentésre kerüljenek mindenféleképpen szükséges egy accountot regisztrálni, amely az ingyenes verzióban is teljes értékűen használható, havi $2.50-ért pedig már személyre szabhatod a felületet és szinkronizálhatod a teendőidet olyan népszerű alkalmazásokkal, mint a GitHub, Asana vagy a Trello.

Momentum home office

Tomato Timer

Ez a hasznos kiegészítő a Pomodoro időmenedzsment technika elvén alapszik, amely szerint egy feladatra csak körülbelül 25 percig tudunk hatékonyan koncentrálni, utána érdemes rövid szünetet tartani majd visszatérni az adott taskra. A módszer lényege a kimért idő és a fókuszált figyelem, ezekben segít a Tomato Timer az egyénileg beállítható munka és szünet hosszal és a figyelmeztetésekkel. A bővítmény leghasznosabb funkciója mégis az általad megadott webhelyek elérésének átmeneti letiltása, ami azoknak lehet hatalmas segítség, akik hajlamosak akarva-akaratlanul is elkalandozni különböző szórakoztató oldalakon amint megnyitják a böngészőjüket.

Tomato timer home office

Clockify Time Tracker

Fontos adminisztrálnod hogy melyik projekten pontosan hány órát dolgozol de az Excelnél praktikusabb megoldást keresel? A Clockify Time tracker pontosan ezt tudja, ráadásul teljesen ingyenes. Időzítővel mérheted a munkaórákat, amelyeket projektekhez rendelhetsz és saját timesheetbe menthetsz. Ráadásul nemcsak egyénileg, de csapat szinten is követhetők a munkaórák, így megkönnyítve a ledolgozott órák kiszámlázását. Megtalálható benne még riporting és a fizetett vagy nem fizetett munkaórák megadása is, sőt még mobilon, desktop appon és webappon keresztül is elérhető.

Clockify home office

LastPass

Az utóbbi években szinte minden webes szolgáltató átállt biztonsági okokból arra a követelményre, miszerint a jelszavaknak legalább egy számot, nagybetűt, speciális karaktert kell tartalmazniuk. Ha ritkán használt alkalmazásokról van szó igazi időrabló és nem mellesleg bosszantó tevékenység, amikor lépten nyomon jelszavakat kell visszaállítani vagy kártyaszámokat kell keresgélni . Erre a hétköznapi problémára kínál hatékony megoldást a LastPass, amely megjegyzi helyetted a jelszavaid, legyen szó különböző Wifi kódokról, kártyaadatokról vagy okmány azonosítókról. Emellett szükség szerint generálhatsz új, erős jelszavakat és meg is oszthatod az adataid egy jóval biztonságosabb módon, mintha emailben vagy chaten küldenéd el. Az ingyenes verzióban szinte minden megtalálható, ami a fizetősben, azonban ha több emberrel szeretnéd egyszerre megosztani a jelszavaid, vagy kihasználnád az 1 GB-os titkosított tárhelyet, érdemes előfizetni a prémium verzióra, ami havi $2.67-ért őrzi az adataid.

LastPass home office

News Feed Eradicator for Facebook

Ha azon kapod magad hogy a munka helyett gyakran a Facebookot böngészed, viszont szeretsz inspiráló idézeteket olvasni, akkor ezt a kiegészítőt neked találták ki. A News Feed Eradicator for Facebook teljesen eltűnteti a Hírfolyamod, helyette az általad megadott idézeteket jeleníti meg, ezzel jelentős időt megspórolva amit hasznos tevékenységekre fordíthatsz. Ha már szorongást okoz a sok hírolvasás vagy besokalltál az ismerősök érdektelen posztjaitól, ez a bővítmény jobb megoldást jelenthet számodra mintha embereket tiltasz vagy törlöd magad a Facebookról.

News feed eradicator home office

RescueTime

Ha nem tudod pontosan hol csúszik ki az idő a kezeid közül, a RescueTime a segítségedre lehet abban hogy meghatározd pontosan milyen digitális tevékenységekre mennyi időt szántál a napodból. Akár a mobilodról vagy a számítógépedről legyen szó, ez a bővítmény automatikusan rögzíti az alkalmazásokkal és webhelyen töltött időt és hetente emailben küld riportot, nagyban megkönnyítve ezzel a munkanapod optimalizálását. Az ingyenes verzióban lehetőséged van célokat meghatározni és kiegészítő 3 hónapig őrzi meg az adataid, míg a fizetős verzió offline is naplózza a tevékenységeid, valós idejű figyelmeztetéseket küld és korlátlan ideig tárolja az előzményeid. 

RescueTime homeoffice

APPOK AMIK RENDSZERT VISZEK A MUNKANAPBA

WaterMinder

Van aki folyton szomjas, és van aki annyira belefeledkezik a munkájába hogy csak akkor veszi észre hogy nem ivott eleget amikor nap végére megfájdul a feje. Ha te is az utóbbiak közé tartozol, a WaterMinder segít hogy számontartsd mikor, milyen és mennyi folyadékot fogyasztottál, ráadásul figyelmeztet ha nem iszol eleget. Az app letölthető iOS ($4.99/hó) és Android készülékre (ingyenes, alkalmazáson belüli vásárlás opcióval) egyaránt.

WaterMinder homeoffice

Plant Nanny

Ha az előbbi appból hiányolod a gamifikációt, a Plant Nanny valószínűleg jobban motivál majd. Ebben az alkalmazásban egy kis növénykét öntözöl a bevitt folyadékmennyiséggel, ami a tamagochira emlékeztető logika mentén kiszárad, ha nem kap elég vizet. A növények gyűjtése mellett természetesen a személyes statisztikákra is ügyeltek a fejlesztők, így a növényed állapota mellett nyomon követheted a saját vízháztartásod alakulását is. Az alkalmazás ingyenesen letölthető iOS és Android készülékekre egyaránt.

PlantNanny homeoffice

Stand Up! Work Break Timer

Akár otthon, akár az irodában dolgozunk, sokszor előfordul hogy annyira belefeledkezünk a munkába, hogy elfelejtünk rendszeresen felállni és mozogni. A sima telefonos időzítő helyett jó megoldás lehet a Stand Up! Work Break Timer, amely az általad megadott időkben emlékeztet arra, hogy kelj fel, ráadásul szüneteltetheted is az emlékeztetőket ha éppen meetingen vagy vagy éppen ebédelsz. Ez az app ingyenesen letölthető, de sajnos csak iOS-en elérhető, Androidra a szintén ingyenes Move Reminder-t ajánljuk.

Standup homeoffice

Reméljük hogy a fent említett bővítmények és alkalmazások számodra is hasznosnak bizonyulnak és segítenek a hétköznapok szétszórt munkaóráiba egy kis rendszert vinni.

További tartalmakért, olvasd el előző cikkünket, vagy kövess minket közösségi médián.

Segíthetünk?

Válaszd ki, melyik szolgáltatásról szeretnél többet megtudni és keresni fogunk.

Vagy keress minket itt...

X
Érdekel a téma?

Vedd fel velünk a kapcsolatot és kezdjünk beszélgetni!

Telefon
+36 30 444 0276
Segíthetünk?

Válaszd ki, melyik szolgáltatásról szeretnél többet megtudni és keresni fogunk.

Tanácsadás

...
X