MARKETING AUTOMATIZÁCIÓ

A marketing automatizáció lehetővé teszi, hogy több személyre szabott kampány fusson párhuzamosan az összes releváns olyan ponton, ahol a vállalat az ügyfelet megszólíthatja, ideértve a tradicionális és digitális csatornákat is.

 

Honnan tudom, hogy érdemes az automatizációval foglalkoznom?

A marketing automatizáció képességével a vállalat az ügyfélinterakciók számos típusát és aspektusát képes lefedni. Az operáció méretététől és iparágtól függetlenül a következő problémák talán ismerősen hangzanak:

Eltérő adatforrások

Az adatok helyessége elengedhetetlen a pontos célzáshoz. A problémák sokszor abból adódnak, hogy a szükséges információ nem létezik, vagy különböző adatforrások tárolják az egyes építőelemeket, különböző felelős által karbantartva. Ha szeretnénk, hogy az adat értünk dolgozzon, az első az elérés biztosítása.

Eszközök hiánya, vagy éppen túl sok eszköz jelenléte.

A kampánymenedzsment folyamatban felmerülő részfeladatok sokkal hatékonyabban végezhetők el a megfelelő eszköz használatával. Adattárolás, elemzés, szegmensek készítése, kampányok összehangolása és megannyi más feladat. A megfelelő eszköz hiánya vagy az elavult és nem összehangolt rendszerekben való munkavégzés komplexebbé teszi a teljes folyamatot és visszaveti a hatékonyságot

Egymástól függetlenül tervezett folyamatok

A kampánymenedzsment folyamatok sokszor sérülnek, amikor folyamaton belül a felelősségi körök és képességek változnak. Például, ha a lead generálás sokkal hatékonyabb, mint az ezt kiszolgáló háttérfolyamatok, az könnyen folyamaton belüli ügyfél lemorzsolódáshoz vezet.

Szegmentáció és célzási hiányosságok

Az automatizált kommunikáció gyorsítja ugyan az elérést, de pontos szegmentáció hiányában nem teszi hatékonyabbá a kommunikációt. Pontosan lefektetett ügyfélutak és az ezekre épülő aktivitások nélkül a célzás pontossága esetleges.

Hiányzó, vagy nem összeérő mérőszámok

A kampánymenedzsment folyamatok hatékonysága ideális esetben mérőszámokhoz kötött világos sikerkritériumokkal. Ez lehet például megvalósult értékesítési szám a kampánynak köszönhetően, de mérhetünk mikrokonverziót is, mint például egy kérdőív kitöltése. Akárhogy is, amit nem mérünk, arra a továbbiakban nem tudunk tervezni.

Szervezeti struktúra nem támogatja az omnichannel kampányokat

Marketing automatizációs folyamatok menedzsmentje könnyen kiléphet az adott osztály hatásköréből. A folyamat akkor hatékony, ha a tervezés és a végrehajtás felelőse egy szervezeti egységhez tartozik. Enélkül – vagy legalább csatorna független szervezeti egység által meghatározott célszámok nélkül – az omnichannel működés bevezetése lassú és nehézkes folyamat lehet.

A vállalat IT áteresztő képessége nincs összhangban az üzleti igényekkel

Az IT folyamatok elsősorban a belső rendszerek és támogatására és fejlesztésére optimalizáltak, a gyors, akár napi szintű üzleti igényekre való reakciók, apróbb iteratív változtatások sokszor kihívást okoznak a rendszernek. A kampányokkal kapcsolatban minél több változtatást tud a kampánycsapat vezérelni, annál hatékonyabb tud lenni a működés.

Az adatok helyessége elengedhetetlen a pontos célzáshoz. A problémák sokszor abból adódnak, hogy a szükséges információ nem létezik, vagy különböző adatforrások tárolják az egyes építőelemeket, különböző felelős által karbantartva. Ha szeretnénk, hogy az adat értünk dolgozzon, az első az elérés biztosítása.
A kampánymenedzsment folyamatban felmerülő részfeladatok sokkal hatékonyabban végezhetők el a megfelelő eszköz használatával. Adattárolás, elemzés, szegmensek készítése, kampányok összehangolása és megannyi más feladat. A megfelelő eszköz hiánya vagy az elavult és nem összehangolt rendszerekben való munkavégzés komplexebbé teszi a teljes folyamatot és visszaveti a hatékonyságot
A kampánymenedzsment folyamatok sokszor sérülnek, amikor folyamaton belül a felelősségi körök és képességek változnak. Például, ha a lead generálás sokkal hatékonyabb, mint az ezt kiszolgáló háttérfolyamatok, az könnyen folyamaton belüli ügyfél lemorzsolódáshoz vezet.
Az automatizált kommunikáció gyorsítja ugyan az elérést, de pontos szegmentáció hiányában nem teszi hatékonyabbá a kommunikációt. Pontosan lefektetett ügyfélutak és az ezekre épülő aktivitások nélkül a célzás pontossága esetleges.
A kampánymenedzsment folyamatok hatékonysága ideális esetben mérőszámokhoz kötött világos sikerkritériumokkal. Ez lehet például megvalósult értékesítési szám a kampánynak köszönhetően, de mérhetünk mikrokonverziót is, mint például egy kérdőív kitöltése. Akárhogy is, amit nem mérünk, arra a továbbiakban nem tudunk tervezni.
Marketing automatizációs folyamatok menedzsmentje könnyen kiléphet az adott osztály hatásköréből. A folyamat akkor hatékony, ha a tervezés és a végrehajtás felelőse egy szervezeti egységhez tartozik. Enélkül – vagy legalább csatorna független szervezeti egység által meghatározott célszámok nélkül – az omnichannel működés bevezetése lassú és nehézkes folyamat lehet.
Az IT folyamatok elsősorban a belső rendszerek és támogatására és fejlesztésére optimalizáltak, a gyors, akár napi szintű üzleti igényekre való reakciók, apróbb iteratív változtatások sokszor kihívást okoznak a rendszernek. A kampányokkal kapcsolatban minél több változtatást tud a kampánycsapat vezérelni, annál hatékonyabb tud lenni a működés.

Marketing automatizáció előnyei

A marketing automatizációs rendszerek számos előnye közül a legfontosabb, hogy mérhető üzleti értéket generáljon belátható időn belül. Az élvonalbeli megoldások a következő 3 célterületre fókuszálnak:

Bevétel növelése

A bevételnövekedés mozgatórugója lehet például a pontosabb célzás miatt megnövekedett konverzió, vagy a kampányok számának növelése. A rendszer segítségével a valós idejű lead generálás, a csatornák közötti konverzió menedzsment és a valós idejű transzparens kereskedelmi riportok (makro és mikrocélok) lekérése egy felületen keresztül megvalósíthatóak.

Csökkenő lemorzsolódás

Az ügyfelek lemorzsolódásának számos oka lehet, de a kapcsolat hiánya a márkával az egyik legfontosabb indikátor. Mesteréseges intelligenciával megtámogatott lemorzsolódás előrejelző képességnek köszönhetően a marketing automatizációs rendszerrel a vállalat képes a megfelelő időben a megfelelő megtartó üzenetet kommunikálni ügyfelei felé.

Ügyfélélmény javítása

A rendszeren belüli ügyfélszegmentációs képességeknek köszönhetően létrehozhatók szegmensek viselkedés, tranzakciós, vagy éppen földrajzi adatok alapján, melyekre építve a csatornákon (ideértve az ügyfélszolgálati csatornákat is) párhuzamosan indítható személyre szabott kommunikáció.

Hogyan tud a Pattern segíteni a marketing automatizáció kapcsán?

A sikeres automatizáció sokkal több mint a megfelelő eszköz kiválasztása. Kapcsolódó szolgáltatásainkat minden esetben személyre szabjuk, segítünk megtalálni a szükséges technikai és folyamatbeli változtatásokat a maximális tervezett hatás elérése érdekében.
1

Kampánymenedzsment diagnosztika

Sokszor tudott, hogy változásra lenne szükség, de nehéz megtalálni, hol kezdjük a folyamatot. A projektet minden esetben egy feltáró szakasszal kezdjük, ahol feltérképezzük a CRM és kampánymenedzsment folyamatokat, azonosítjuk a pain pointokat és tisztázzuk az érintetti elvárásokat. Ezzel párhuzamosan vizsgáljuk a rendelkezésre álló adatokat és a hozzá tartozó házon belüli képességeket, melyeket nemzetközi legjobb gyakorlatokkal hasonlítunk össze.
1

Kampánymenedzs-ment diagnosztika

2

Célkép Workshop

2

Célkép Workshop

Célkép workshopunk elsődleges célja, hogy vállalati szinten elfogadott víziót fogalmazzunk meg annak érdekében, hogy jobb kampányokat futtathassunk, megszabaduljunk a silo szerű működési mechanizmustól és új, hatékonyabb szintre emeljük az ügyfelekkel történő kommunikációt.
3

Pénzügyi hatástanulmány

3

Pénzügyi hatástanulmány

Tapasztalataink szerint a marketing automatizáció bevezetésének megtérülési alapon, lépésről lépésre kell haladnia, a befektetést minden esetben pénzügyi tervekkel szükséges alátámasztani. Segítünk ügyfeleinknek felmérni a jelenlegi helyzetet, a tervekkel összhangban elkészíteni ezeket a döntéselőkészítő pénzügyi elemzéseket olyan formában prezentációs formában, hogy az a vállalati érintettek számára könnyen befogadható legyen.

4

Ügyfélút tervezés

4

Ügyfélút tervezés

A marketing automatizáció egyik kulcsa a valós ügyfélutakon nyugvó kontextus alapú kommunikációra való átállás. Workshop metodológiánk segítségével ügyfeleinkkel közösen hozzuk létre a legfontosabb ügyfélutakat úgy, hogy az később házon belül, külső tanácsadó bevonása nélkül is könnyen továbbvihető legyen.