Menu

Tanácsadás

Digitális felkészültségi szinttől függetlenül segítünk megtenni a következő lépéseket

Tanácsadói szolgáltatásunkkal feltárjuk az elsőre nem feltétlenül nyilvánvaló ügyfél viselkedési mintákat és ezek alapján technikai képességekre, ügyfél- és üzleti igényekre szabott megoldásokat szállítunk

Új perspektívát adunk az ügyfélutak értelmezésében és újragondolásában, segítünk ügyfeleinknek megtalálni a digitális csatorna ideális szerepét a csatorna mixben

Metodológiánk

4 lépéses keretrendszerünket úgy alkottuk meg, hogy lefedjük a digitális transzformáció teljes spektrumát, ugyanakkor rugalmasan tudjunk alkalmazkodni a vállalat és az ügyfelek igényeihez. Az egyes lépések egymásra épülnek, de a modulok önmagukban is értelmezhetők az adott megoldandó problémától, vagy a vállalat digitális érettségétől függően.

1

1
Csatornastratégia készítés

3-4 hét (marketing kutatást nem tartalmazza)

Meghatározzuk a csatorna-célokat és a vállalat érintett szakértőivel felépítjük az egyes csatornák mérőszámait, a kiemelt ügyfélutak mátrixban definiáljuk szerepüket. Ha szükséges, szervezeti átalakításra is teszünk javaslatot.


1

Honnan tudom, hogy szükségem van a csatorna-stratégia újragondolására:

  • Csatornák silo szerűen működnek, KPI-ok nem egyértelműen körülhatárolhatóak
  • Az ügyfél-interakciók tervezése csatorna szempontból történik, nem ügyfélút alapján
  • Omni-channel mérőszámok hiánya
  • Hiányosak az adatok a csatorna-hatékonyságról, konverzióról
  • Ügyfélélményben elmaradás a versenytársaktól

Metodológiánk a következő lépéseket tartalmazza:

  1. Stakeholder interjúk
  2. Meglévő adatok és konverziós mérőszámok elemzése
  3. Piackutatás, digitális affinitás alapján perszónák létrehozása
  4. AS-IS és TO-BE feltérképezése a legfontosabb omnichannel akvizíciós és ügyfélszolgálati ügyfélutakra (Target picture elkészítése)
  5. Csatornaszerep-mátrix meghatározása az ügyfélutak mentén
  6. Csatorna-stratégiában megfogalmazott szerepek elérését támogató projektjavaslatok listázása
2

2
Digitális stratégia készítés

6-7 hét

A meghatározott csatrornaszerepek alapján a digitális csatorna számára operatív lépésekre fordított célképet hozunk létre. Az üzleti célok alapján segítünk a platformok működését támogató folyamatok és rendszerek optimalizálásában, esetlegesen új platformok létrehozására teszünk javaslatot. Kitérünk a fejlesztésekre, a folyamatokra, valamint az azokat támogató szervezeti, jogi témakörökre is.


2

Honnan tudom, hogy szükségem van a digitális stratégia újragondolására?

  • Nem egyértelmű, hogy a digitális fejlesztések hogyan támogatják az üzleti célokat
  • A különböző digitális értékesítési, ügyfélszolgálati és marketing fejlesztések fontossági sorrendje nem egyértelmű, nincs egyértelműen összehasonlítható ROI az egyes elemekhez rendelve
  • Nem tisztázott a digitális csatornákért felelő kollégák optimális helye a szervezetben, mely potenciálisan szerepkörök duplikációjához, illetve nem tisztázott felelősségi körökhöz vezet
  • Nincs egyértelműen megfogalmazott célkép arról, hogy a szervezet mit szeretne elérni a digitalizációval

Metodológiánk a következő lépéseket tartalmazza:

  1. Jelenlegi digitális működés, a futó és tervezett projektek feltérképezése
  2. Versenytárselemzés, piaci digitalizációs körkép kidolgozása
  3. Belső interjúk, a legfőbb üzleti célok meghatározására
  4. Közös workshopon a digitalizációs célkép megfogalmazása
  5. Fókuszterületek és mérőszámok meghatározása
  6. Megtérülési mátrix elkészítése és a javasolt fejlesztések priorizálása
  7. Szükséges technológiai, jogi és támogató területek szerepének és az együttműködés folyamatának meghatározása
  8. 3-6-12 hónapos implementációs terv kidolgozása, megfelelő felelősök és célok meghatározása
3

3
Design Sprint a megoldás Prototípusára

2-3 hét (stakeholder egyeztetésekkel és végleges anyag átadással)

Az optimális digitális megoldásnak mind ügyfél, mind pedig üzleti szempontból szükséges értéket szállítania. Hiszünk abban, hogy adott probléma és ennek nyomán a megoldás modellezése felgyorsítja a célhoz vezető folyamatot. A Google Design Sprint metodológiájának különböző továbbfejlesztett változataival dolgozunk és juttatunk el csapatokat az ötlet felvázolásától a felhasználó/ügyfél által tesztelt prototípusig 4-5 nap alatt.


3

Helyzetek, amikor érdemes prototípust készíteni:

  • Tiszták az üzleti célok, de bizonytalanság van a konkrét megoldást illetően
  • Lassú döntéshozatali folyamatok miatt megtorpant a megvalósítás
  • A vállalat klasszikus döntési modelljében hónapokba telne az érintettekkel az egyeztetés
  • Gyors és pontos haladás a cél, mely figyelembe veszi az ügyfelek igényeit és meglátásait

Metodológiánk a következő lépéseket tartalmazza:

  1. Vezetői interjúk, üzleti célok rögzítése
  2. Design sprint: működő prototípus létrehozása és tesztelése Google metodológia alapján, ahol a feladatokat a sarokkövek megtartása mellett minden esetben személyre szabjuk:
    • Probléma, feladat megértése és kijelölése, target picture felrajzolása
    • Témában való elmélyülés, legjobb gyakorlatok megosztása
    • Lehetséges megoldás(ok) papírra vetése
    • Storyboard-ok elkészítése
    • Prototípus megépítése
    • Felhasználói tesztek levezénylése
    • Összegzés és következő lépések kidolgozása
4

4
Beszállítói Tender Támogatás

2-3 hónap

Ha tiszták a célok, a prototípus-workshop sikeres volt és egyértelmű, hogy új technológiára van szükség, mi végigvisszük a folyamatot a piac felmérésén át a szerződéskötésig és segítünk megtalálni azt a beszállítót aki garantáltan teljesíti a célokat. Korábban megrendelői szerepkörben számos alkalommal választottunk már nemzetközi beszállítót, illetve független tanácsadóként is túl vagyunk már több tenderen, mindegyik sikeresen zárult.


4

Honnan tudom, hogy beszállítói tender támogatásra van szükségem:

  • Az üzleti oldali felelősnek nincs elegendő tapasztalata az adott megoldással kapcsolatban ahhoz, hogy megfelelő üzleti oldali igénylistát állítson fel
  • Beszerzési osztálynak nincs még szakmai tapasztalata adott technológia vagy megoldás kiválasztásában
  • A futó fejlesztések túlságosan leterhelik a szakértőket, így a vállalat nehezen tud reagálni a piac kihívásaira

Metodológiánk a következő lépéseket tartalmazza:

  1. Döntéshozói és ügyfél igények felmérése
  2. Beszállítók feltérképezése
  3. Tender dokumentációhoz szükséges funkcionális specifikáció megírása, jóváhagyatása
  4. Megtérülés számítás
  5. Értékelési mátrix kidolgozása a kiírásnak megfelelően
  6. Beszállítói prezentációk megszervezése
  7. Short-list javaslat elkészítése, Pilot projekt menedzsment (opcionális)
  8. Javaslattétel a nyertes beszállítóra, döntéstámogató anyagok elkészítése
5

5
Megvalósítás támogatása, projektmenedzsment

Projekt ismeretében határozható meg

Azért hoztuk létre ezt a szolgáltatást, mert rengetegszer láttuk, hogy a vállalaton belül sokszor a napi teendők mellett nem jut megfelelő mennyiségű erőforrás az adott megoldás operatív szintű implementációjának menedzselésére. Digitális projektek általában hatással vannak az üzleti oldali folyamatokra, a technikai háttérre, valamint jelentős a kulturális vetületük is. Az ezek együttes menedzseléséhez szükséges nézőpont és képesség nem minden szervezetben található meg, különösen igaz ez a most digitalizálódó, jelenleg inkább offline megoldásokra építkező vállalatokra. Figyeljük és irányítjuk a folyamatokat az első lépéstől a visszamérésig, folyamatosan informálva a megfelelő érintetteket.


5

Honnan tudom, hogy projektmenedzsment támogatásra van szükségem

  • Vállalaton belül nincs meg a megfelelő szakértelem adott témában, bővíteni kellene a csapatot, de erre már nincs idő
  • A projekt a jellegénél fogva nagyobb változásokat indukál és a külső tanácsadó általi projekt menedzsment csökkenti az ez által okozott feszültséget
  • Meglévő szakértők túlterheltek, nincs erőforrás a megvalósításra

Metodológiánk a következő elemeket tartalmazza:

  1. RACI mátrix felállítása
  2. Részletes projektterv elkészítése, projekt függőségek tisztázása
  3. Mérföldkövek kijelölése és elérésük nyomon követése
  4. Rendszeres egyeztetés a belső és külső résztvevőkkel
  5. Szükséges prezentációk és döntés előkészítő anyagok elkészítése, rendszeres státuszok, SteerCo meetingek előkészítése és szervezése

Segíthetünk?

Válaszd ki, melyik szolgáltatásról szeretnél többet megtudni és keresni fogunk.

Vagy keress minket itt...

Telefon
+36 30 444 0276