Pattern website - üzleti folyamatok digitalizációja oldal

Problémafelvetés, expozíció

Beszéljünk!

2 perces olvasnivaló

Az üzleti folyamatok digitalizációja, és az azzal létrejövő új termékek, szolgáltatások megfelelő helyének megtalálása igen nagy próbatétel még a sikeres vállalatok számára is.

Legyen szó telekommunikációs, pénzügyi, vagy akár közműszolgáltatásokat nyújtó cégekről, mind hasonló kihívással kell szembenézzenek: nehéz úgy végigmenni az úton, hogy a várt eredmények időben megszülessenek, miközben a rendszer folyamatosan le kell kövesse a gyors ügyféligény- és technológiai változásokat.

Mi ennek a háttere? Melyek azok a tényezők, melyek leginkább akadályozzák a digitális folyamatok és eszközök beépülését a szervezetbe?

asztali lámpa felülnézet
asztali lámpa felülnézet

A digitalizáció tényezői

Elvárt cél nincs világosan lefektetve

A digitális folyamatok és eszközök elsősorban a meglévő ügyfelek által termelt bevételt növeljék, vagy a cél a költségek csökkentése a klasszikus offline folyamatok automatizálása által? Esetleg mindkettő?

A digitális csatorna szerepe nem tisztázott

Elsődleges feladata, hogy növelje a tranzakciók számát vagy leadek generálásával támogassa a tradicionális csatornákat, elősegítve ezzel az omnichannel modell működését?

A jutalék és jutalmazási rendszer nem készült még fel a digitalizációra

Hogy elkerüljük a csatornakonfliktusokat, a jutalékrendszer és az azt támogató szemléletmód kialakítása kulcskérdés az omnichannel üzleti folyamatok kiépítésekor.

iPad 2 tablet

A termék létrehozásakor a digitális csatorna inkább követő, mint meghatározó

Offline termékek, szolgáltatások digitális értékesítése, sikeressé tétele komoly feladat. Már az ötletelési fázisában szükséges figyelembe venni a termék digitális életképességét, eladhatóságát.

A digitális transzformáció technológia-vezérelt

Legyen szó mobilalkalmazásról, felhő alapú CRM rendszerről vagy egy virtuális asszisztens bevezetéséről, sokszor az határozza meg a lehetőségeket és magát a folyamatot is, hogy mire képes a technológiai háttér, nem pedig az, hogy milyen utakat járnak be, mit szeretnének valójában az ügyfelek, mikor a vállalattal interaktálnak.

VR eyeglasses

Nincs világos koncepció perszonalizációra és az ügyfélinterakciók folyamatos monitorozására

Weben, mobilon, közösségi térben, illetve a tradicionális csatornákon a digitális eszközök és folyamatok hajtóereje az adat és az adat rendelkezésre állása. Akár alapvető ügyfél szegmentációval, akár összetettebb perszonalizációs modellel dolgozunk, a digitális és az offline csatornák adatainak egybeolvasztása nélkül nincs hatékony digitalizáció, sem kereskedelmi, sem pedig ügyfélszolgálati területen.

Az IT rendszerek nem tudnak időben szállítani

A tradicionális waterfall alapú IT rendszerek könnyen elérik maximális kapacitásukat, ha folyamatosan rövid időn belül kell megoldásokat szállítaniuk. A szükséges szemléletmódváltás IT és üzleti területeken, egységes stratégia mentén, agilis szemléletmód bevezetésével - ez az egész vállalatnak hatalmas feladat.

Összefoglaló

logo

A Pattern a fenti akadályok leküzdésében segít. Tanácsadói, magyarországi digitális kereskedelmi, európai digitális és omnichannel vezetői pozíciókban szereztük tapasztalatainkat. Szolgáltatásaink közé tartozik az omnichannel és csatornaspecifikus adatelemzés, stratégia- és roadmap alkotás, üzleti hatások elemzése és a végrehajtásban való támogatás.

ceruza ceruza

Dolgozzunk együtt!

email ikon
telefon ikon